Založ si blog

Prečo budem voliť Fica

Celý svoj život som sa považoval za pravičiara, asi preto že som vyrastal za komunistickej totality a sám som bol jej obeťou. V prvom kole volieb som volil Jána Čarnogurského, dnes však budem voliť Roberta Fica. Moje dôvody sú nasledovné:

 

Robert Fico má proeurópske zmýšľanie. Prečo toto považujem za dôležité som napísal tu. Môžeme si to porovnať s úbohým euroskepticizmom napríklad SaS, ktorá robila prakticky čo mohla, aby pošramotila našu reputáciu v Európe.

 Robert Fico je skúsený politik. Môžeme si to porovnať s Andrejom Kiskom, o ktorom som až do týchto volieb nepočul.

 S predchádzajúcim bodom úzko súvisí fakt, že Robert Fico pozná viac vrcholových štátnikov a má lepšie kontakty s nimi, ako Andrej Kiska.

 Robert Fico bol schopný uzavrieť dohodu o spolupráci s KDH, keď to bolo v ich spoločnom záujme a hlavne v záujme Slovenska. Môžeme si to porovnať s egoistickým a exhibicionistickým pózovaním pravice, ktoré viedlo aj k pádu ich spoločnej vlády v r. 2012.

 Sociálny demokrat Robert Fico pravdepodobne bude lepšie vychádzať s odbormi ako oligarcha a toto je pre ekonomickú stabilitu Slovenska veľmi dôležité.

 No a napokon, Robert Fico vie spraviť poriadnu fúru klikov. Toto nie je celkom len žart. Chlap, ktorý nie je fyzická trasorítka, zvyčajne nebýva ani trasorítka psychická.

Európa – ako ďalej

15.10.2016

Pred dva aj pol rokmi som tu písal o vzniku mocenských blokov vo svete. Správne som odhadol pravdepodobnosť presunu Veľkej Británie z EÚ do akéhosi anglosaského bloku. Podcenil som však rolu Ruska, ktoré napriek ťažkostiam spôsobeným sankciami stále sebavedomejšie vystupuje na svetovej scéne. Svetovým hegemónom sú nateraz USA, ktoré majú ďaleko najsilnejšiu armádu na [...]

O Brexite, paradoxoch a sankciách

25.06.2016

Výsledok nedávneho referenda vo Veľkej Británii prekvapil a trúfam si povedať, že aj sklamal mnoho ľudí. Paradoxne medzi sklamanými sú aj tí, čo EU nenávidia – títo predpovedali tesnú porážku Brexitu a už sa tešili, že to budú môcť pripísať na vrub falšovaniu výsledkov a otĺkať každému o hlavu. Poriadne sa blamovali a zatiaľ som nevidel, že by si to bol [...]

Muselo ísť o väčšie postihnutie srdca

23.04.2016

píše sa v titulku dnešnej Pravdy. Je neuveriteľné, ako je dobabraná PR časť informácií o stave premiéra. „Rodina“ si vraj neželá aby verejnosť bola podrobnejšie informovaná. Nedá mi nespomenúť si na vtip, v ktorom manželka hovorí večer manželovi: „Mám pre teba veľmi zlú správu, ale poviem ti ju až ráno, lebo ináč by si nemohol zaspať.“ Samozrejme, [...]

ukrajina

Hrozivý scenár CIA: Ukrajina môže vojnu s Ruskom prehrať už tento rok

19.04.2024 07:50

Bill Burns tiež na príklade ilustroval, ako veľmi ukrajinským silám chýba munícia.

France Macron

Pred letnou olympiádou minister atentátov spustil jarnú ofenzívu proti teroristom

19.04.2024 07:00

Obava z možnej masakry v Paríži. Keby hrozil teroristický útok, organizátori by presunuli slávnostný ceremoniál na jedno z dvoch náhradných miest.

Milei

Ďalšia posila pre NATO: Argentína chce byť globálnym partnerom

19.04.2024 06:50

Argentína má od roku 1998 strategické vzťahy s ozbrojenými silami USA, hoci nie je plnoprávnym členom NATO.

Russia Ukraine War

ONLINE: Trump: Prežitie Ukrajiny je dôležité aj pre USA. Hýb sa Európa, daj viac peňazí

19.04.2024 06:15, aktualizované: 07:25

Prežitie Ukrajiny v súčasnej vojne proti Rusku je dôležité tak pre Európu, ako aj pre Spojené štáty, uviedol americký exprezident Donald Trump.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 45
Celková čítanosť: 159758x
Priemerná čítanosť článkov: 3550x

Autor blogu

Kategórie